رئیس حوزه هنری همدان گفت: در ایام دهه فجر ۱۰ جلد کتاب دانشنامه‌های این استان رونمایی می‌شود.

رونمایی از  ۱۰ جلد کتاب دانشنامه همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید محمد باقر حسینی سیر، رئیس حوزه هنری همدان بیان کرد: همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، شب خاطره به مدت ۷ روز در تالار فجر همدان برگزار می‌شود که به خاطره گویی، تقدیر از فعالان و هنرمندان انقلابی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه شب خاطره هفتمین شب از ایام دهه فجر در محلات حاشیه شهر همدان خواهد بود گفت: جامعه هدف با همکاری سازمان تبلیغات است و در مساجد دیزج، منوچهری و جورقان خواهد بود.

رئیس حوزه هنری همدان به  کارگاه یک روزه داستان کودک و نوجوان با موضوع خانواده ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه با حضور شهرام شفیعی و نویسندگان از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی برگزار می‌شود.

حسینی سیر از برگزاری عصر شعر انقلاب خبر داد و گفت: شعرخوانی اعضای کانون شعر در این برنامه گنجانده شده است.

وی به جمع‌خوانی داستان انقلاب که به بررسی وضعیت رمان انقلاب می‌پردازد اشاره کرد و افزود: داستان‌خوانی نویسندگان کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

رئیس حوزه هنری همدان به فراخوان جشن سالانه ادبی با موضوع ویژه چهل سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: مسابقه ادبی در بخش‌های شعر و داستان و معرفی و تحلیل فیلم «رد خون» (ماجرای نیمروز ۲) به کارگردانی محمدحسین مهدویان از دیگر برنامه‌هاست.

حسینی سیر ادامه داد: رونمایی از مستند «سیلواری به روایت برادر باقر» رزمنده دفاع مقدس و مستند «سید جواد» مستندی درباره سید جواد حجازی در تالار فجر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگاه چاپ دستی با موضوع روز‌های انقلاب اسلامی نیز برگزار می‌شود، افزود: چاپ نمادها، شعار‌ها و تصاویر روز‌های انقلاب در این کارگاه مدنظر است.

رئیس حوزه هنری استان همدان از نمایش بچه‌های مسجد با موضوع انقلاب خبر داد و ادامه داد: تولید و اجرای نمایش در مساجد و مدارس نیز در این ایام پیش‌بینی شده است.

حینی سیر به پانزدهمین شب آواز هگمتانه اشاره کرد و گفت: در این ایام آلبوم‌های «صدای خیس باران» (نوجوان) و «گوزل داغلار» (موسیقی ترکی) نیز در تالار فجر رونمایی می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاه دستاورد‌های حوزه هنری استان همدان خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه گزیده فعالیت­‌ها و تولیدات با طراحی مناسب همراه با عرضه و فروش آثار فرهنگی است.

رئیس حوزه هنری استان همدان به برگزاری یک برنامه با عنوان «از خرداد تا بهمن» اشاره کرد و اظهار داشت: تولید و توزیع ویژه نامه در ۵ محور از فعالیت‌ها و تولیدات حوزه هنری از تأسیس تاکنون نیز در این ایام خواهد بود.

حسینی‌ سیر از رونمایی کتب دانش‌ نامه همدان خبر داد و افزود: در ایام دهه فجر ۱۰ کتاب منتشر شده از دانشنامه رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ب

برگزاری ۷ شب خاطره در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.